MAISON the FAUX

MAISON the FAUX is een Nederlandse creatieve studio en fictief modehuis, dat of officieel gelanceerd werd tijdens de Mercedes Benz Fashion Week in Amsterdam op 23 januari 2014. Het huis staat onder de artistieke en zakelijke leiding van Joris Suk en Tessa de Boer. Beiden volgden zij de opleiding Fashion Design aan ArtEZ te Arnhem, en zijn in juli 2013 afgestudeerd.

Liefdevolle reactie op modesysteem
In een periode van iets meer bijna 4 jaar is het imago en handschrift van MAISON the FAUX ontwikkeld en heeft ze zich op zowel nationaal als internationaal niveau gepresenteerd. MAISON the FAUX is een liefdevolle reactie op het huidige modesysteem. Het fictieve modehuis probeert door middel van haar collecties en presentaties mode een spiegel voor te houden. Hierbij maakt zij gebruik van archetypes en clichés om deze vervolgens te onderstrepen, uit te vergroten en vooral naar haar eigen hand te zetten.

Performance art
MAISON the FAUX presenteert mode als onderdeel van een totaal; als deel van de MAISON the FAUX wereld en lifestyle. De presentaties van het modehuis zijn conceptueel, theatraal en zou ook gezien kunnen worden als performance art.

Ambities
MAISON the FAUX heeft grote internationale ambities. Inmiddels heeft MAISON the FAUX vijf collecties op haar naam staan. Deze collecties zijn gepresenteerd op Mercedes Benz Fashion Week Amsterdam, Paris Fashion Week en New York Fashion Week. De shows hebben door hun conceptuele en theatrale karakter de aandacht getrokken. MAISON the FAUX wordt gedragen door beroemdheden als Lady Gaga en Ariana Grande en door Vogue, NYtimes, Dazed en Confused en vele anderen getipt als “the one to watch of New York Fashion Week”

Creatieve studio
Naast de presentaties waarin het label haar humanwear collecties presenteert, showt MAISON the FAUX tijdens de shows ook haar kunnen als creatieve studio. De studio specialiseert zich in Art-Direction, Vormgeving en performance. Zo ontwikkelt de studio decors en kostuums voor theater producties, stelt de studio ook tentoonstellingen samen of geeft ze die vorm, maakt vrijwerk en ontwikkelt performances voor opdrachtgevers in de culturele en vrije sector.

Toekomstige plannen voor MAISON the FAUX bevatten een Beiroet-Brand Store, een parfum met mensen geur, een album en een reality-tv-programma.

Volgende ontwerperHACKED by__